Projekty a reference
Zajímá vás téma inkluzivního designu?
Pak jste na správném místě! Z časových důvodů se věnuji pouze projektům, které úzce souvisí s tématem inkluzivního designu.
Pokud máte zájem o propojení vaší praxe s tématem inkluzivního designu, pak vám mohu pomoci v následujících oblastech:
- vzdělávání v oblasti UX designu a výzkumu v kontextu DEI (DIversity, Equity, Inclusion)
- nastavení inkluzivního designového procesu
- mapování potřeb zákazníků se specifickými potřebami
- inkluzivní designové workshopy
- přístupnost webu, prostoru, služby
Práci na projektech, které souvisí s tématem inkluzivního designu, fakturuji do konce roku 2022 se slevou 30%
Klientům jsem pomohla vyřešit tyto výzvy
Téma podzimních oslav k výročí 20 let založení
Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Tým akademických pracovníků a členy organizačního týmu podzimních oslav k 20. výročí založení univerzity jsem prováděla ideačním procesem, jehož cílem bylo identifikovat téma oslav.
Téma má propojovat minulost, přítomnost i budoucnost univerzity, Zlína i kreativních odvětví, která se na UTB studují. Také má oslovit absolventy, ale i stávající a budoucí studenty. Jedním z důležitých cílů oslav je, abychom zapojili partnerské univerzity, odborníky a zastupitele města Zlín. Během workshopu jsme se věnovali mapování potřeb a motivací všech zapojených účastníků. Mapovali jsme ale také historii UTB, dívali jsme se do budoucnosti a hledali společné prvky, které by se mohly v tématu oslav promítat.
Realizace: září 2021
https://jenamdvacet.cz/
Strategie pro kreativní dílnu UPPER
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
V rámci UPPER – Centrum kreativních průmyslů a podnikání vzniká nová kreativní dílna. Cílem dílny je vytvořit ve Zlíně inovační infrastrukturu, která bude mít vysokou přidanou hodnotu a bude podporovat jak oblast výzkumu a vývoje a celoživotního vzdělávání, tak potenciál mladých absolventů v jejich následném profesním rozvoji, a přispěje k informovanosti široké veřejnosti o tématech tzv. kreativního průmyslu.
Společně s organizačním týmem jsme prošli strategicko-plánovacím workshopem, při kterém jsme se zaměřili na identifikaci cílových skupin, jejich potřeb a na identifikaci aktivit, kterými tyto potřeby budeme naplňovat. Nedílnou součástí bylo také vytvoření plánu navazujícího výzkumu, kterým budeme všechny hypotézy z workshopu ověřovat.
Realizace: prosinec 2021
https://upper.utb.cz/
Designový proces pro nový UX tým
NAKIT, s.p.
Pro NAKIT – Národní agenturu pro komunikační a informační technologie, s. p. jsme realizovali několik workshopů. Cílem workshopů bylo sjednotit teoretické znalosti různorodého designového týmu a realizovat zkušební projekt (registrace do Portálu občana) v rámci jednotlivých kroků designového procesu.
Jde o vládní projekt a tak jsme naráželi v průběhu workshopu na řadu problémů a bariér, kterým jsme designový proces museli přizpůsobovat. Zajímavé byly například diskuze na téma odměňování a rekrutace respondentů, spolupráce s různými nedesignovými rolemi a obecně výzkum v oblasti státní správy.
Realizace: leden – březen 2021
https://www.nakit.cz/

Rozvoj UX maturity & zavádění designového procesu
pro Innogy
Společně s týmem Innogy řešíme témata:
- zavádění designového procesu
- spolupráce různých rolí (designér, vývojář, produktový manažer) na UX projektech
- zvyšování UX maturity
- metriky pro měření dopadu práce UX týmu
Spolupráce byla realizována jako jednorázový kick-off workshop a následný mentoring a konzultace. Prvnímu workshopu předcházelo důkladné mapování situace u klienta. Díky tomu jsme byli schopni připravit obsah přesně na míru.
Realizace: prosinec 2020
https://www.innogy.cz/
Výzkumný workshop
pro OPIM z.s.
Společně s neziskovou organizací OPIM z.s., zabývající se tématy diverzita a inkluze, jsme realizovali výzkumný workshop pro aplikaci Diversity Talent Pool. Tato aplikace propojuje různorodé lidi s různými individuálními potřebami s firmami, které jsou otevřené diverzitě a inkluzi.
Cílem workshopu bylo odhalit potřeby potenciálncíh klientů (firem, které hledají zaměstnance) a také získat zpětnou vazbu na prototyp aplikace. Kombinovali jsme metody focus groups, uživatelského testování a ideačních technik. Na workshop jsme navázali hloubkovými rozhovory s respondenty z vybraných cílových skupin a uživatelským testováním.
Realizace: září 2020
https://www.opim.cz/


Designové myšlení & produktová strategie
pro neziskovou organizaci Tereza
S neziskovou organizací TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú. spolupracujeme již podruhé.
V rámci prvního workshopu (2019) jsme se věnovali rozvoji designových kompetecní celého týmu. Prošli jsme všechna témata od výzkumu, přes ideaci, až po testování.
Cílem tohoto workshopu bylo seznámit nedesignéry se základními principy UX designu. Pomoci jim pochopit, jak přistoupit k návrhu mnoha jejich webů. Jak správně řešit odhalené problémy a jak tato řešení testovat. Jedno z nejzajímavějších témat byla prioritizace obsahu webu. Co s titulní stránkou, pokud má organizace mnoho projektů a všechny jsou stejně důležité?
V průběhu roku 2020 jsme se setkali podruhé, tentokrát s týmem projektu Ekoškola. Tým jsme vedli při tvorbě nové informační architektury a obsahu pro weby www.ekoškola.cz a www.ekoškolka.cz. Přirozeně jsme se dostali k otázkám “Kdo jsou vaši zákazníci?” “Co potřebují?” “Jak jim můžete pomoci?” a tedy k tvorbě produktové strategie.
Realizace: říjen – listopad 2020
http://terezanet.cz/
