Facilitace
a moderování workshopů
Využijte služeb zkušených facilitátorů, kteří vás provedou náročnými situacemi a pomohou vašemu týmu najít společné řešení problému, dospět ke společnému rozhodnutí.
Potřebujete moderovat workshop
nebo facilitovat skupinovou práci?
Ozvěte se nám!
tereza@uxworkshopy.cz
775 075 994
Přítomnost externího facilitátora usnadňuje spolupráci, komunikaci, zapojení lidí a akceschopnost týmu při naplňování vytyčených cílů. Komunikace ve skupině je maximálně konstruktivní a vede k výsledkům, které si tým stanoví.
Čeho si všímáme a jaké procesy podporujeme?
Efektivní využití času stanoveného pro aktivitu.
Nekonfliktní komunikace a hledání shody.
Zapojení všech do designového procesu.
Zvyšování motivace týmu.
Vzájemné pochopení.
Práce se zpětnou vazbou.
Posilování vzájemné důvěry ve schopnosti týmu.
Všechny tyto momenty se mohou negativně projevit při strategických workshopech a aktivitách, jejichž výsledek může zásadním způsobem ovlivnit budoucí fungování vašeho týmu, vaší organizace.
Facilitaci a moderování vnímáme jako průvodcovství. Společně vás provedeme přípravou a realizací designového workshopu nebo jiné výzkumné či designové aktivity. Podpoříme rozhodovací proces a pomůžeme vám řešit konflikty a nedorozumění, které se na vaší cestě mohou objevit.
Jaké situace jsme facilitovali?
Zavádění designového procesu do firmy.
Strategický plán pro zvýšení designové vyspělosti organizace.
Design služby – kreativní přemýšlení o možných produktových inovacích.
Proces sdělování a přijímání zpětné vazby.
"Inventura" procesů, metod, nástrojů, které designový tým využívá. Zhodnocení jejich efektivity.
Práci s běžnými frameworky designových workshopů - mapování zákaznické cesty, Value Proposition canvas, Business Model canvas a další.
Aktivity, u kterých bylo zásadní zapojení všech členů týmu
Definice designové výzvy & ideační workshopy.
Workshopy, v rámci kterých společně vyhodnocujeme výsledky uživatelského výzkumu.
Tvorba produktové strategie.
Formulace cílů projektu.
Vytvoření designového briefu pro zadání nového webu.
Výzkumné aktivity (hloubkové rozhovory, round tables, focus groups)
Participativní aktivity se zákazníky.
Retrospektivy projektů a plánování změn v designovém procesu.
S jakými metodami pracujeme?
Kruh důvěry
Poznání a pochopení odlišností uvnitř týmu. Budování důvěry. Práce s podvědomými předsudky a kognitivními zkresleními.
Retrospektiva
Identifikace úspěchů, oblastí pro zlepšení a problematických aspektů projektu, ze kterých si tým odnáší ponaučení pro další spolupráci.
Špička ledovce
Pomáháme týmům mapovat systémy, v rámci kterých fungují jejich služby a vnímat celistvější obraz toho, na čem pracují.
Mapování rolí
Mapování rolí a lepší porozumění zodpovědností jednotlivých členů týmu předchází konfliktům a bílým místům v designovém procesu.
Kulový blesk
Při řešení komplexních problémů se tým často "zasekne". Tato aktivita pomáhá diskutovat aktuální situaci, přerámovat ji a najít cestu ven.
Myšlenkové klobouky
Vždy si uvědomujeme různé aspekty řešeného problému - proces, fakta, kreativita, emoce, benefity a rizika.
Nenásilná komunikace
Komunikační metoda zaměřená na vytvoření empatického a respektujícího dialogu mezi lidmi. Ten vede k efektivnějšímu řešení konfliktů obtížných situací.
Consensus Building
Proces, při kterém se skupina lidí snaží dosáhnout dohody nebo rozhodnutí, které je přijatelné pro všechny členy skupiny.
Zpětná vazba
SBI, DESC, COIN, STAR/AR nebo třeba BOOST model? Výběr vhodného frameworku pro konstruktivní zpětnou vazbu můžete nechat na nás.