Dvoudenní UX workshop:

Navrhujte lepší služby

23. 5. + 24. 5. 2019 I 9.00 - 17.00

2 900 Kč - 5 800 Kč + DPH

Počet účastníků: 12

Místo konání: Praha

Jak připravit web pro svůj projekt? Je to jednoduché. Prostě si koupíte šablonu na Wordpress, vytvoříte účet na WIX.com nebo oslovíte grafika, aby vám web namaloval. Doplníte nějaké texty a je to.

Nebo ne?

V čem mi tento kurz pomůže?

Po skončení kurzu budete schopni zodpovědět tyto otázky:

  1. Potřebuje někdo moji službu?
  2. Kdo patří do mé cílové skupiny? Co tito lidé potřebují? Jak se rozhodují?
  3. Kdo naopak do mé cílové skupiny nepatří?
  4. Kdo jsou zákazníci, které chci, ale zatím je neumím oslovit?
  5. V čem je moje služba jedinečná? Jsme vůbec v něčem lepší, než konkurence?
  6. Bude za ni někdo platit? A pokud ano, jak mám stanovit cenu?
  7. Jaká je moje vize a jak se k naplnění této vize můžu přiblížit během 12 měsíců?

Na základě výzkumu budete umět vypracovat detailní obraz vašeho zákazníka, zmapovat jeho potřeby, problémy, motivace. Budete vědět, jak se rozhoduje. Co je pro něj důležité. 

Naučíte se kreativně přistupovat k řešení odhalených problémů. Nové nápady se dají vymýšlet i jinak, než formou brainstormingu. Budeme skicovat a vytvářet koncept vaší nové služby. Na závěr se naučíte, jak všechny tyto nové nápady otestovat s vašimi zákazníky a včas na ně získat zpětnou vazbu. 

Strávíme spolu dva dny. Nebo jeden. Obě části workshopu jsou na sobě nezávislé. Vybrat si tak můžete klidně jen jednu z nich.

1 den:

Znáte skutečně své zákazníky?

10.00 - 12.30

Budeme se bavit o službách a o lidech, kterým tyto služby nabízíte. Kdo jsou vaši zákazníci? Co je odlišuje od jiných lidí? Proč nakupují právě u vás? Jaká jsou jejich očekávání? Co dalšího byste o nich měli vědět? 

První část workshopu věnujeme segmentaci vašich zákazníků. Kolik cílových skupin máte? Jednu nebo pět? A v čem se liší? Pro vybranou cílovou skupinu navrhneme tzv. proto-personu. Základní popis a charakteristiku vašeho zákazníka. Dozvíte se, kolik proto-person má cenu připravit pro Váš projekt, jaký je rozdíl mezi segmentem, proto-personou a personou a jak s nimi můžete dál pracovat. 

12.30 - 13.30

Společný oběd mimo školicí prostory / není zahrnuto v ceně kurzu.

13.00 - 15.00

Web a nové logo není to jediné, co váš zákazník potřebuje.

V průběhu druhého bloku budeme mapovat celou cestu zákazníka a odhalovat překážky, na které při využívání služby naráží. Naučíte se pracovat s metodou Customer Journey mapování. 

15.00 - 15.30

Pauza. Občerstvení, káva, čaj v ceně kurzu

15.30 - 17.00

Stěžují si zákazníci na otevírací dobu vaší prodejny, špatně použitelný web, nekvalitní dopravu zboží nebo na komunikaci zákaznické linky? Očekávají něco, co nejste schopni jim nabídnout? 

Naučíte identifikovat a prioritizovat problémy vašich zákazníků. Pomocí metod Customer Journey mapování a Value proposition canvas budete schopni vaši službu smysluplně a dlouhodobě inovovat. Přestaňte střílet od boku a zaměřte se na řešení těch problémů, díky kterým přicházíte o spokojené zákazníky. 

Na závěr prvního workshopového dne se naučíte pracovat s hypotézami a otázkami How might we. 

17.00 - 18.00

Vaše vize a cesta k ní. Prezentace vašich projektů. Závěrečná diskuze. 

2 den:

Navrhujte lepší služby

10.00 - 12.30 

Nápad, který nebyl otestován, jako by neexistoval. 

Naučíte se, jak otestovat svůj nápad, skicu nebo prototyp, web a jeho strukturu, ale také třeba text newsletteru. Vysvětlím vám, jak můžete využít metody jako cardsorting nebo emoční mapování a obohatit tak vaše výstupy z testování a také, proč je důležité vyjasnit si metodu testování před tím, než začnete prototypovat. 

12.30 - 13.30

Společný oběd mimo školicí prostory / není zahrnuto v ceně kurzu.

13.30 - 15.00

Dobré nápady se od stolu samy nevymyslí. Naučte se využívat kreativní ideační techniky a posuňte interní komunikaci a meetingy s kolegy na novou úroveň. 

Zaměříme se na práci s velkou skupinou. Naučím vás, jaké metody můžete využít, pokud se diskuze účastní komplikovaní kolegové. A také, jak pomocí gamestormingových metod zapojit i méně odvážné členy vašeho týmu.

15.00 - 15.30

Pauza. Občerstvení, káva, čaj v ceně kurzu

15.30 - 17.30

Skicování a prototypování nejsou jen metody vhodná pro designéry.

Využijete je, pokud potřebujete někomu rychle vysvětlit, na čem zrovna pracujete. To, co bychom popisovali 20 minut a každý to na konci pochopí jinak, snadno během pár minut naskicujeme. A je jasno.

Skicovat můžete vše od prostoru vaší prodejny, před fyzické produkty až po web nebo mobilní aplikaci. Zkrátka všechny nápady, které si potřebujete otestovat. 

17.30 - 18.00

Závěrečná diskuze. 

Naučte se pracovat s metodami, které využívají nejúspěšnější designové agentury:

Segmentace

Protopersony a persony

Mapování zákaznické zkušenosti

Value Proposition Canvas

"How might we" otázky

Ideační techniky

Skicování

Storyboardy

Prototypování

Uživatelské testování & validace konceptu

Kdo kurz vede?

Jmenuji se Tereza a 12 let se věnuji výzkumu a designu služeb. Digitálních, i těch mimo obrazovku. Jsem lektorkou kurzů designového myšlení, designu služeb a UX designu na univerzitách i ve firmách. 

Své klienty učím, jak využívat metody designového myšlení pro zlepšení služeb, které poskytují. 

Chcete se na něco zeptat? 

tereza@uxworkshopy.cz I 775 075 994

Zarezervujte si své místo na workshop Lepší služby

Chci se přihlásit na: *
Posílám SMS s připomínkou kurzu
Vyplňte, pokud chcete fakturu vystavit na firmu

Co o kurzu řekli jeho účastníci?

Dostala jsem postup řešení zakázky od A do Z.
Terka je skvělá, na jednom jejím kurzu jsem byla a zatím ho žádný nepřekonal. Umí všechno vysvětlit srozumitelně, vtipně a bez zbytečný omáčky kolem. A navíc vás zahrne konkrétními tipy z vlastních zkušeností, takže se nemusíte bát, že odejdete domů jenom s nadrcenými poučkami z knih. Za mě top!
Linda Matějovská
Je vidět, že jsi člověk s mnohaletou praxí. V kurzu nebyla jen teorie, která se dá vyčíst z knížek, ale i reálné zkušenosti a nastínění toho, jak UX svět funguje se všemi jeho klady i zápory.
Nejmíň bullshit školení, na kterém jsem kdy byl.

Jak to na kurzu vypadá?