Uživatelské testování

Zjistěte za 8 hodin, zda váš web obstojí před konkurencí.

Naučte se rychle a správně otestovat vše od prvních nápadů, kampaní, grafických návrhů, až po hotový web. Bez ohledu na čas, rozpočet nebo vzdálenost, která vás dělí od vašich zákazníků. 

Uživatelské testování je nejrychlejší a nejlevnější způsob jak zjistit, zda by váš web nemohl fungovat lépe

Na kurzu se dozvíte, co je to vlastně uživatelské testování a jak vám může pomoct při rozhodování. Společně připravíme a naplánujeme první test pro váš projekt.

Podíváme se detailně na to, jak se testují weby, aplikace, texty od copywritera, grafické návrhy, reklamní kampaně, ale i služby, nebo weby konkurence. 

Domů si navíc odnesete tyto materiály:

  • Checklist na přípravu vašeho prvního testu
  • Šablonu testovacího scénáře
  • Souhlas s nahráváním pro respondenta
  • Souhlas s GDPR
  • Návod, jak si vybudovat vlastní výzkumný panel

Program kurzu

10.00 - 11.00

Nezbytná teorie k tomu, abychom mohli začít testovat. Dozvíte se kdy, co a jakými metodami můžete otestovat. Jaký je správný počet respondentů, jak rychle lze testování připravit a kolik vás to celé bude stát. 

11.00 - 11.10

Krátká pauza na kávu

11.10 - 12.20

Druhou část kurzu začneme praktickou přípravou vašeho projektu na první testování. Budeme hledat odpovědi na důležité otázky: proč testujeme, co testujeme, s kým testujeme, jak testujeme.

12.20 - 13.20

Společný oběd mimo školicí prostory

13.20 - 14.20

Abyste mohli testovat, potřebujete mít někoho, s kým můžete testovat. Společně připravíme váš první rekrutační dotazník a začneme přímo oslovovat lidi, kteří by měli o testování zájem. Na rekrutační dotazník se dozvíte zpětnou vazbu od ostatních účastníků kurzu.

Než den skončí, možná budete mít i své první respondenty. 

14.20 - 14.40

Delší pauza na kávu

14.40 - 15.40

Respondenty máte. Co teď s nimi? Naučíte se správně formulovat otázky a připravíte si první scénář testování. Vyzkoušíte si vedení hloubkového rozhovoru i zajímavé doplňkové metody (cardsorting, emoční mapování, testování textů a kampaní, zjišťování ochoty zaplatit za produkt). 

15.40 - 16.00

Delší pauza na kávu

16.00 - 17.00

Krok za krokem vás provedu procesem přípravy, realizace i vyhodnocení testování.

Na závěr se podíváme, jak vypadá běžný testovací den.

Školení mě překvapilo a byl jsem naprosto spokojen. Upřímně jsem se bál, jelikož na konferencích a přednáškách vždy všichni mluví rychle a hrnou to do nás, každá přednáška je o něčem jiném, apod. a nakonec mám spíše zamotanou hlavu a plný sešit poznámek, ve kterých se ani nevyznám. Zde bylo vše v klidu, srozumitelné a dávalo smysl. Skvělé šablony s programem a předpřipravenými odstavci, kdy jsem dopředu věděl, co mě čeká.
Daniel Kubát, digitální agentura Sector31

Kdo kurz vede?

Jmenuji se Tereza a 12 let se věnuji výzkumu a designu služeb. Digitálních, i těch mimo obrazovku. Jsem lektorkou kurzů designového myšlení, designu služeb a UX designu na univerzitách i ve firmách. 

Své klienty učím, jak využívat metody designového myšlení pro zlepšení služeb, které poskytují. 

Chcete se na něco zeptat? 

tereza@uxworkshopy.cz I 775 075 994

Jak to na mých kurzech vypadá?

Chcete se naučit testovat weby? 

Tento kurz připravím na míru vašemu týmu. Veřejný termín není aktuálně vypsán. 


Nejčastější otázky účastníků

Co si vzít s sebou?

  • Budete potřebovat počítač a připravený projekt, který si zkusíte otestovat. Vše ostatní (vytištěné poznámky a materiály) dostanete k dispozici na kurzu. 

Vadí, že nemám žádný projekt na testování?

  • Nevadí, ale pokud si nějaký připravíte, budete mít z kurzu mnohem více. Pokud nemáte svůj vlastní projekt, můžete si vybrat svůj oblíbený web a na něm si testování vyzkoušíte.